Central African Republic: Field Administration and Finance Manager, Central African Republic (Consultant)
Country: Central African Republic
Closing date: 31 Jan 2015
ABA ROLI is a non-profit program that implements legal reform programs in over 60 countries around the world. ABA ROLI has nearly 700 professional staff working abroad and in its Washington, D.C. office. ABA ROLI’s host country partners include judges, lawyers, bar associations, law schools, court administrators, legislatures, ministries of justice and a wide array of civil society organizations, including human rights groups.
JOB SUMMARY
The Africa Division of the American Bar Association Rule of Law Initiative (ABA ROLI), wishes to recruit a Field Administration and Finance Manager in its office in Bangui. He / She will be responsible for managing the human resources, office administration, and financial management and reporting of a justice sector strengthening program, and any future programs managed out of the Bangui office.
RESPONSIBILITIES
- Handle all tasks related to office administration.
- Assist the Program Director, Program Coordinator, and Monitoring and Evaluation expert with the evaluation of financial needs for their respective tasks;
- Manage petty cash fund;
- Manage cash flow;
- Check the validity and authenticity of the supporting documents of the expenses incurred;
- Ensure that the accounting records and various financial reports are submitted according to established deadlines;
- Ensure proper classification of accounting documents;
- Maintain inventory of office equipment and furniture purchased / leased by the organization;
- Ensure proper implementation of the servicing and maintenance of the premises and office equipment;
- Track use of office utilities (water, electricity, internet);
- Perform any other duties as required in accordance with the general mandate.
QUALIFICATIONS
- Degree in accounting, management & administration, commerce or finance;
- At least three years of experience in office administration, accounting and logistics management within an organization, preferably with an NGO that works with international donors;
- Mastery of Excel, Word and the Internet; knowledge of accounting software (Quickbooks) is an asset;
- Good organizational skills and ability to pay attention to detail;
- Ability to work within a multidisciplinary team in a difficult environment;
- Excellent communication skills, both internally (colleagues) and external (authorities, media, partners);
- Ability to communicate effectively in written French; basic knowledge of English an asset;
- Ability to manage a budget and monitor expenditures independently and transparently by strictly following policies and procedures;
- Must be able to work in a complex environment while paying attention to priority tasks.
TERMES DE REFERENCE
- S’occuper de toute tâche liée à l’administration du bureau.
- Assister le Directeur de Projet et la Chargée de Projet et le Chargé de Suivi et Evaluation pour l'évaluation financière des besoins liés à leurs activités respectives;
- Gérer les fonds de la petite caisse;
- Exécution des dépenses ordonnées par les chargés de projet;
- Vérifier la validité et l’authenticité des pièces justificatives des dépenses faites;
- S’assurer que les pièces comptables et les différents rapports financiers ont été expédiés à qui de droit, ou téléchargés aux échéances déterminées;
- Assurer un classement adéquat des pièces comptables;
- Rendre compte de manière strictement transparente des activités menées;
- Tenir l’inventaire des équipements et mobiliers de bureau achetés/loués par l’organisation;
- Veiller à la bonne exécution de l’entretien et maintenance du local et des équipements de bureau;
- Tenir la fiche de suivi des consommations du bureau (eau, électricité, internet);
- Exécuter toute autre tâche qui lui sera demandée conformément à son mandat général.
COMPETENCES ET EXPERIENCE REQUISES
- Être diplômé en comptabilité, en gestion & administration, commerce ou finances;
- Avoir au moins trois ans d’expérience de l’administration d’un bureau, de gestion comptable et logistique au sein d’une organisation, de préférence avec une ONG qui travaille avec des bailleurs de fonds internationaux;
- Maitriser les logiciels Excel, Word, et l’internet ; la connaissance du logiciel comptable « Quickbooks » est un atout;
- Avoir une bonne capacité d’organisation et être capable de prêter attention aux détails;
- Être capable de travailler au sein d’une équipe multiculturelle, dans un environnement parfois difficile;
- Avoir d’excellentes capacités de communication, à la fois à l’interne (collègues) et à l’externe (autorités, medias, partenaires);
- Être capable de communiquer efficacement en français écrit—une connaissance basique de l’Anglais est un atout;
- Être capable de gérer un budget de manière autonome et transparente en suivant des règles très rigoureuses d’engagement et de suivi des dépenses;
- Doit être capable de travailler dans un environnement complexe tout en accordant une importance aux tâches prioritaires.
How to apply:
Send CV and cover letter to the following address: Diane.Albrecht@americanbar.org;
Apply through the American Bar Association Devhire portal here: https://abanet.devhire.devex.com/jobs/330672
Due to the high volume of applicants, only short-listed candidates will be contacted. Resumes will be reviewed on a rolling basis; position may be filled prior to close date.
La Division Afrique de l’Association du Barreau Américain, Initiative pour l’Etat de Droit (ABA ROLI), souhaite recruter un(e) Gestionnaire de l’Administration et Finance pour son bureau de Bangui, en République Centrafricaine. Il/Elle sera notamment chargé de la gestion du bureau, des ressources humaines, de la comptabilité et leur rapportage du programme de renforcement du système judiciaire en République Centrafricaine, et tout autre programme, qui commencerait pendant la durée de ce projet à Bangui.
COMPOSITION DU DOSSIER
- Une Lettre de motivation : qui explique 1) pourquoi ce travail l’intéresse, et 2) comment il/elle est qualifié(e) pour ce travail ;
- Un Curriculum vitae à jour comprenant 3 références professionnelles, (***+***fonction, adresse e-mail et N° de téléphones)
- Des Copies de diplômes, attestations de services rendus certifiés conformes aux originaux et, copie d’une pièce d’identité ;
Où envoyer les candidatures :
Les candidats ont deux possibilités :
1) Envoyer les pièces du dossier de candidature à l’adresse suivante :**Diane.Albrecht@americanbar.org;**
Répondre à l’avis (en envoyant les pièces du dossier de candidature) à travers le site internet de ABA: https://abanet.devhire.devex.com/jobs/330672
Nous ne répondrons qu’aux seuls candidats retenus pour les entretiens d’embauche et ne ferons aucun commentaire en cas de non sélection. Pas d’appels, SVP.
0 komentar:
Posting Komentar